10312020Headline:

Сексуальна культура Африки

0_8c031_c80318_orig

Сексодне з природних проявів людської природи, а сексуальний інстинктодин з найсильніших. Здавалося б, у примітивному суспільстві секс виконує суто фізіологічну функціюзадоволення певних потреб, що призводять до продовження роду. Й тільки з розвитком цивілізації виникають різноманітні сексуальні забаганки, а часом і збочення.

Виявляється, це зовсім не так. В країнах третього світу існує вельми давня, але все ще розповсюджена культура сексуальних відносин. Не завжди зрозуміло, чим вона зумовлена, тобто чому виникла саме така культура, а не якась інша, і який її потайний для виживання й існування даної народності смисл. Тим більше, що деякі традиції здаються не просто якимись чудернацькими, а навіть шокуючими.

Так, екваторіальна Африка вражає, наприклад, дуже екзотичним обрядом «перетворення» дівчинки на жінку. Річ у тім, що деякі племена забороняють чоловікам одружуватись з незайманими дівчатами. Дефлорація вважається у них неприємним і«непрестижним» процесом, який принижує чоловічу гідність. Тому коли дівчина досягає дітородного віку й стає нареченою,батьки відправляють її в джунглі, аби цей «низький» обовязок виконав самець горили. До того ж дівчина сама мусить якимось чином звабити цю тварину, що не такто й просто. Однак якщо вона хоче вийти заміж, то повинна обовязково пройти цю «процедуру».

На заході Африки практикується обряд викупу нареченої у її матері. Що в цьому незвичайного, запитаєте ви? Викуп полягає у тому, що потенційний зять мусить сексуально задовольнити майбутню тещу, причому стільки разів, скільки йому накаже батько дівчини. Відбувається це так: хлопець приходе свататись, батько нареченої ретельно його «обстежує», а потім називає цифру (скільки разів чоловік має задовольнити тещу). До речі, цифра може бути будьякою, жодних обмежень у цьому не існує. Якщо наречений витримує випробування, то отримує дружину й повагу одноплемінників. Якщо ж ні, – його наречена дістається іншому.

А от в Кенії, навпаки, дівчата свято бережуть свою незайманість, яка є обовязковою умовою укладання шлюбу. Тому передвесіллям впевнитися в наявності цієї важливої якості нареченої має право будьхто, крім самого нареченого.

Заїр і Конго мають схожу традицію, за винятком того, що позбавлення дівчини незайманостіпрерогатива й обовязок вождя племені. Якщо вождь не в змозі цього зробити, він мусить залишити «посаду».

В центральній частині Африки наречена на кілька днів віддається друзям нареченого або іншим чоловікам племені. Дівчинамусить задовольнити усіх бажаючих. Якщо ж хтось із «перевіряючих» залишиться незадоволеним, весілля не відбудеться.

У північнозахідній частині континенту прийнято щорічно проводити сексуальні лотереї. Чоловіки племені тягнуть жереб, хто з жінок їм буде належати цієї особливої ночі. В жеребкуванні беруть участь усі статевозрілі чоловіки незалежно від віку. Відмовитися від такого несподіваного «щастя» жінка не має права.

Для африканців дітинайважливіша частина їхнього життя й передумова забезпеченої старості. Значить, що більше дітей уродині, то краще живеться людям похилого віку. Однак не всі жінки мають повноцінних чоловіків, від яких могли б народжувати дітей. Ця проблема, до речі, повязана з низьким рівнем життя в Африці: в умовах голоду, антисанітарії, хвороб більшість чоловіків з часом стають безплідними. На цей випадок у багатьох африканських племенах передбачена спеціальна «посада» – помічник вождя. Ця людина звільнена від роботи, вона живе в комфорті й користується неабиякою повагою одноплемінників.

В південній Африці великим нещастям вважається народження близнюків. Щоб цього не трапилось, чоловік має відрізати собі одне яєчко.

В Танзанії дівчина, щоб вийти заміж, повинна вкрасти в майбутнього чоловіка найкоштовніші для нього речівзуття й мотику. Залишитися без цих речей означає втратити повагу одноплемінників, адже робочий інвентар передається у спадок. Якщо ж чоловік хоче повернути вкрадене, то мусить одружитися зі злодійкою.

Деякі традиції, напевне, були вигадані колись місцевими чаклунами, людьми, наділеними владою, для задоволення власних збочень. Цікаво, що вони прижилися й стали догмами. Інші сексуальні звичаї можуть пояснюватися певною практичною логікою (наприклад, крадіжка наречених із сусідніх племен, яка сприяла народженню більш здорового потомства). З приходом на Африканський континент західної цивілізації частина весільнородинних традицій зникла, частина замінилася іншими, але більшість давніх обрядів практикується, як і раніше, особливо це стосується віддалених племен.

___________________________________________________________________________________________